دنياي مقالات ورزشي

ویتامینE :
ویتامین E از دیگر ویتامین‌های محلول در چربی است.. این ویتامین به ‌طور طبیعی در جوانه‌ها (غلات و حبوبات)، غلات سبوس‌ دار و روغن‌های گیاهی وجود دارد.




ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:, :: 13:20
sport

يكي از مهمترين نكاتي كه متخصص تغذيه ورزشي بايد به آن توجه ‌کند، وجود برهم كنش مواد مغذي با يكديگر است؛ در بسياري از موارد حتي توصيه‌هاي اثبات شده تغذيه‌اي، اگر بدون توجه به برهم كنش مواد مغذي صورت گيرد مي‌تواند مشكلات زيادي را به‌خصوص برای ورزشکاران به‌وجود آورد. ورزشکاران عموما به‌دلیل دریافت انرژی بیشتر نسبت به سایرین و کاهش وعده‌های غذایی به جهت تخصیص بخشی از زمان به ورزش و محدودیت‌های زمانی دریافت غذا قبل و پس از ورزش در هر وعده غذایی مقدار بیشتری غذا مصرف می‌کنند که علاوه بر تامین انرژی، موجب دریافت همزمان گروه زیادی از ریز مغذی‌ها (ویتامین‌ها و مواد معدنی)، می‌شود. استفاده غیر اصولی و بیش از حد مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی نیز امکان تداخل را دوچندان کرده است. برای مثال مصرف 3 تا 4 ليوان شير از توصيه‌هايي است كه توسط بیشتر كارشناسان آگاه صورت می‌گيرد اما همين توصيه ساده اگر بدون توجه به تداخل مواد مغذي با يكديگر باشد بسيار خطرناك خواهد بود. بررسي‌ها نشان مي‌دهد، در افرادي كه شير مصرفي را (3 تا 4 ليوان در روز ) همراه وعده اصلي غذايي مصرف كرده‌‌اند به‌دلیل وجود بر هم كنش كلسيم با آهن و كاهش جذب آنها در خانم‌ها، موجب بروز كم‌خوني در اين گروه مي‌شود. بنابراين به‌نظر مي‌رسد حتي ساده‌ترين و عمومي‌ترين توصيه‌ها نيز بايد با در نظر گرفتن تمامی‌جوانب آن صورت گيرد كه قطعا بدون آگاهي از برهم كنش مواد مغذي نه تنها سودمند نخواهد بود، بلكه بعضا آثار منفي نيز خواهد داشت. بنابراین به‌طور مختصر به مواردي از اين دست اشاره خواهد شد.

 




ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:, :: 13:14
sport

كاهش وزن :

بسياري از ورزشكاران به راحتي مي توانند وزن خود را ثابت نگه دارند . آنها مرتب ورزش مي كنند و هر چه را كه دوست دارند مي خورند .ولي عده اي ديگر مدام با وزن خود مشكل دارند و معتقدند كه هميشه چاق و چاق تر شده و هرگز لاغر نمي شوند




ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:, :: 13:13
sport

هنگام ورزش آب زیادی به دلیل عرق‌ریزی و تنفس از دست می‌رود. به ازای هر هزار کیلو کالری مصرفی تقریبا یک لیتر آب باید دریافت شود.
 




ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:, :: 13:11
sport

درد ناشي از التهاب مفصل(آرتريت)و همچنين تلاش براي انتخاب يك مسكن مؤثر مي تواند شما را دلسرد كند. براي يافتن پاسخ رايج ترين پرسش هايي كه در اين زمينه مطرح مي شوند، شما را به خواندن اين مقاله دعوت مي كنيم:
 




ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:, :: 13:10
sport
درباره وبلاگ


فیلسوف باید از ایمان به زبان فراتر رود زیرا مفاهیم در چارچوب زبان اسیر می شوند و نمی توان آنها را کاملا با زبان بیان کرد.(فریدریش ویلهلم نیچه )
آخرین مطالب
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 77
بازدید ماه : 784
بازدید کل : 212914
تعداد مطالب : 147
تعداد نظرات : 34
تعداد آنلاین : 1



Alternative content